Антифриз coolstream g13 отзывы

Антифриз coolstream g13 отзывы

Как известно, каждые три года, Audi просит менять антифриз на новый. Но не все оказалось так просто.

Почитав Эльзу с Этой я понял, что у меня залит G13, хотя на бачке указан G12 — почему? А бачки то одинаковые у рестайла и дорестайла. Понять производителя можно, зачем клепать новые бачки если на складе их еще тысячи штук?

Но ладно, что за зверь такой G13? Можно написать тысячи строк теории, но в итоге все придет к одному — к экологичности и безопасности.

С экологической точки зрения, при производстве G13 образуется на 13% меньше углекислого газа. Потом он безопасен для природы и жена не будет ругать за политую антифризом грядку.

С безопасностью еще проще — если вы с корешами решите догнаться в гаражах антифризом, никто из вас не сыграет в деревянный макинтош.

По составу он напоминает жидкость для электронных сигарет, пропиленгликонь и глицерин + пакет присадок.

Мешайте его с G12+ или G12++ — никаких проблем. Но зачем это делать? Концетрат стоит недорого и хватает его надолго.

А теперь начинается самое интересное.

G13 — отлично испаряется и уходит через вентиляционное отверстие, которое есть в системе. Посмотреть можно в Эльзе. Там же вы найдете пункт о доливке антифриза при каждом сервисе. Зная как хорошо испаряется жидкость в электронной сигарете (состав же тот же самый!) — то это совсем неудивительно.

На машине в выставленной по уровню антифриза должно быть по отметку MAX, при работающем двигателе чуть более MAX.

Тут стоит сделать отступление про дозаливку. Многие гоблины с СТО предлагают лить концетрат прямо в систему, это НЕДОПУСТИМО!

Гоблины не читали энциклопедий и справочников, они не знают об уникальном свойстве гликолей. В неразбавленном состоянии точка замерзания всего — 11 градусов! При соединении с водой точка замерзания опускается ниже до определенного предела, но не бесконечно. Поэтому важно соблюдать пропорцию.

Поэтому добавляя неразбавленный концетрат — вы повышаете градус и теплоемкость антифриза!

Поэтому схема полной заправки антифризом — банка концентрата, банка воды проигрышная в мороз. Антифриз перемешается со временем (в бачке струйкой), но это долго. Зимой просто банка воды в магистрали замерзнет, на драйве есть посты об этом.

Посему размешайте очищенной водой. Лучше всего после осматического фильтра (Гейзер там или Аквафор), у меня нет доверия дистилляту с заправки. Почему? Не может дистиллят оставлять разводы на стекле. Проверить в домашних условиях просто — облейте прозрачный стакан водой, оставьте в боксе пластиковом (чтоб пыль не осела) и пусть сохнет. Остались разводы? Вода не дистиллированная. Ну или пригласите продавцов фильтров, пусть потыкают TDS метром бесплатно. Еще и поржете в подарок.

После этого разберемся с присадками.

Водяная помпа смазывается антифризом, со временем присадки перестают работать и помпа смазывается недостаточно, что приводит к выработке и остановке.

Прокладки перестают смазываться, так как вторая присадка отвечает за резиновые уплотнители. Здравствуй течь.

Третья отвечает за коррозийную стойкость и окисления. Железо ржавеет, алюминий окисляется. Все это плохо. Появляется мусор и коричневый цвет. Магистрали забиваются, циркуляция хуже. Ну вы поняли.

Потом у нас жива легенда, что смешивать надо только по цветам. Цвета это не более чем краситель, а вот база и присадки другие. В продаже антифризов Г12 на любой вкус и цвет, посмотрите в магазине.

А поскольку Г13 вы доливаете понемного каждый сервис, присадки обновляются постоянно, поэтому нет никаких проблем. Это даже в инструкции написано и замена антифриза только при ремонтных работах.

Но если вы хотите стопроцентную уверенность в работе присадок — меняйте каждые три года и доливайтесь.

Поделитесь важной информацией, а не сиьсками в машине. Это сэкономит вам время и силы )

UPD. Данная информация важная информация была найдена людьми и должна быть в посте.

Антифризы
G013774M2 — сразу разведенный до -36 градусов. Удобно. Просто. Полтора литра (Спасибо ruzvelt80 )
G013A8JM1 — концентрат. Мешаем чистой водой до нужной температуры. От -18 до -52. Полтора литра.

Температура Кипения
1:2 (вода) -18°C 108°C
1:1,5 (вода) -24°C 111°C
1:1 (вода) -36°C 114°C

Лобридные антифризы – новейшего поколения, они еще не так широко распространены, как силикатные и карбоксилатные, однако считаются самыми лучшими. Еще бы, ведь они взяли все самое лучшее от своих предшественников и отринули ненужное. Один из таких – Coolstream G13.

Описание антифриза

Охлаждающую жидкость Coolstream стандарта G13 производят по лобридной технологии. Она сочетает в себе использование карбоновых кислот и силикатов. В результате получается антифриз с непревзойденными свойствами.

Ингибиторы коррозии антифриза Кулстрим действуют особо эффективно, защищая любые металлические детали, включая алюминиевые. Эта ОЖ устойчива к переохлаждению и к перегреву, не гелеобразуется и не выпадает в осадок. Обладает длительным интервалом использования. Превосходит и заменяет собою жидкости стандартов G11, G12, G12+, G12++.

А производит эту жидкость отечественный завод «Техноформ» в двух видах. Это концентрат, требующий разбавления водой, и уже готовая к употреблению жидкость, разведенная в соотношении 50/50.

Технические характеристики

Параметры Концентрат ОЖ Coolstream G13 Требования ASTM 3306 Метод Испытаний
Этиленгликоль 73% основа
Глицерин Не более 20%
Содержание воды Не более 5% Не более 5% ASTM D1123
Нитриты, амины, фосфаты, бораты отсутствуют
Цвет Светло-красный /
фиолетовый
Плотность при 15°C (кг/м3
)
1.143 от 1.110 до
1.145
ASTM D1122
Плотность при 20°C 1.140 ASTM D1122
Равновесная температура кипения, °C
(при атмосферном давлении)
> 170 > 163 ASTM D1120
Резервная щелочность при 20°C
(титрование до pH = 5.5)
5.7 отчет ASTM D1121
Водородный показатель (pH) при 20°C ASTM D1287
Концентрат 8.6
Раствор, 40 объёмных % концентрата 8.4 от 7.5 до 11.0
Показатель преломления при 20°C 1.440 ASTM D1218

Состав, цвет, стандарт

Цвет охлаждающей жидкости Coolstream G13 – фиолетовый. Окрашивание антифризов в яркие тона было придумано производителями для того, чтобы отличать ядовитую жидкость от безвредной воды, вовремя находить места протечек и различать разные антифризы между собой. Однако последнее весьма условно. Если две жидкости имеют одинаковый цвет, это не значит, что и состав будет аналогичным. Никаких строгих требований и норм касательно оттенка нет. А значит, производитель может придать своему продукту абсолютно любой цвет.

Интересно! Замечено, что чаще всего в фиолетовые тона красят жидкости стандарта G13, к коему и относится Сoolstream. Разбивка ОЖ по номерам была впервые использована концерном VW для собственной продукции. Отсюда ее заимствовали другие производители. Так стандарты распространились по миру.

Читайте также:  Автошины на газель размер

Преимущества и недостатки

Вот какими преимуществами может похвастаться антифриз CS G13:

  • длительный срок службы;
  • высококачественные ингибиторы коррозии;
  • защита всех видов металла, включая алюминий;
  • возможная совместимость с G12 и другими этиленгликолевыми жидкостями;
  • высокие смазывающие, очищающие, антипенные, антикавитационные свойства.

В качестве недостатка многих автолюбителей отпугивает цена продукта, однако лобридные антифризы по определению не могут стоить дешево.

Сфера применения и совместимость

Фиолетовый антифриз Кулстрим стандарта G13 разработан специально для автомобилей концерна Volkswagen. В качестве первой заправки применяется в автомобилях Шкода, Фольксваген, Ауди. Имеет одобрения Сеат.

Важно! Этот продукт допустимо смешивать с G12, G13 и другими жидкостями на основе этиленгликоля. Однако для сохранения всех свойств антифриза и активности ингибиторов коррозии лучше применять его сам по себе, в чистом виде готовый к применению продукт.

Ниже представлены рекомендации по смешиваемости CoolStream G13 в рамках ОЕМ спецификации VW TL 774

Формы выпуска и артикулы

Выпускается данный антифриз в полиэтиленовых канистрах объемом: 1 кг, 5 кг и в стальных бочках 220 кг. Артикулы CS-010301, CS-010302 и CS-010305 соответственно.

Как отличить подделку

Зачастую негативные отзывы на этот антифриз связаны еще и с тем, что у него много подделок. Чтобы не сделать плохой выбор, нужно обратить внимание на следующие моменты:

  • канистра выполнена из качественного плотного пластика оранжевого цвета;
  • крышка плотно соединена с защитным кольцом;
  • на канистре выполнены рельефные элементы для сложности подделки;
  • на этикетку нанесена полная информация об ОЖ – включая состав, характеристики, адрес завода и телефон для жалоб.

Кроме того, продавец обязан показать сертификат качества. Это поможет не купить подделку.

Видео

О компании «ТЕХНОФОРМ»

Отзывы

Андрей, 46 лет
Отличный антифриз. Дороже других, правда, и не везде купишь. Я беру готовый к использованию. Нравятся его отличные охлаждающие и защитные свойства.

Евгений, 32 года
Раньше пользовался другой маркой. Потом он куда-то исчез, и я решил подобрать аналог. Выбор мой пал на Кулстрим. И вскоре я был приятно удивлен! Мало того, что он ничуть не уступает тому, крутому, так еще и стоит заметно дешевле.

Вадим, 43 года
Вот уж действительно качественная во всем охлаждайка. Движок с нею не гудит – поет. Внутри все чистенько. И хватает очень, очень надолго.

Automotive coolant (coolant) test, which once again showed that half of the products tested are poor-quality and dangerous antifreeze that can harm the engine

Extremely unsatisfactory product group

This situation is further aggravated by the fact that Russia has not yet adopted a technical regulation that should classify coolants and establish parameters, as well as the composition and applicability of the components used in their production. The only normative document regarding anti-freezes (i.e. cooling low-freezing liquids) is the old GOST 28084–89, which was adopted back in the days of the Soviet Union. By the way, the provisions of this document apply only to liquids made on the basis of ethylene glycol (MEG).
This circumstance actually unties the hands of unscrupulous manufacturers who, in the pursuit of profit, often use low-quality, and often simply dangerous substances. The scheme here is as follows: businessmen develop their own coolant formulation from cheap components and arrange it in the form of certain technical conditions (TU), after which they begin to massify their product.

The presence of methanol in the antifreeze is often hidden under the words "aliphatic alcohols" (highlighted in a yellow box)

One of the most common variants of “antifreeze” body-wax is the use of a substitute mixture, consisting of cheap glycerol and equally cheap methanol, instead of the expensive MEG. Both of these components are extremely harmful to the cooling system. So, for example, glycerol contributes to the growth of corrosion activity, especially in the cooling channels of the cylinder block, it has a high viscosity (which is ten times greater than that of ethylene glycol) and high density, which leads to accelerated wear of the pump.
By the way, just in order to at least somehow reduce the viscosity and density of the coolant, firms also add another harmful component to it — methanol.
This alcohol, recall, belongs to the category of hazardous technical poisons. Its use in the production of consumer goods is prohibited by law, the violation of which threatens tough administrative penalties. However, this is only one legal aspect. The use of methyl alcohol in the cooling system is also unacceptable in technical terms, since methanol simply destroys its parts and components.

The result of the corrosive effects of methanol and glycerol on the metal of the radiator

The fact is that an aqueous solution of methyl alcohol at temperatures of 50 ° C and above begins to actively interact with aluminum and aluminum alloys, destroying them. The rate of such interaction is very high and is not comparable with the usual rate of metal corrosion. Chemists call this process etching and this term already speaks for itself.
But this is only part of the problems that "methanol" antifreeze creates. Such a product has a low boiling point (approximately 64 ° C); therefore, methanol gradually disappears from the cooling circuit. As a result, there remains coolant, the temperature parameters of which do not correspond at all to the required thermal parameters of the engine. In summer, in hot weather, such a liquid quickly boils, creating plugs in the circulation circuit, which inevitably leads to overheating of the motor.
In winter, in the cold, it can simply turn into ice and disable the pump. According to experts, some elements of the cooling system components, for example, impellers of water pumps, which are also subjected to high dynamic loads, are destroyed by methanol-glycerin antifreeze in almost one season.
That is why the current test, which was organized jointly with the AutoVzglyad portal, aimed at identifying substandard products containing methyl alcohol. For testing, we selectively purchased twelve samples of variegated antifreeze and antifreeze, which were purchased at gas stations, Moscow and Moscow automobile markets, as well as network car dealerships. All bottles with coolants were then transferred to one of the testing laboratories of the 25th State Research Institute of the Ministry of Defense of the Russian Federation, whose specialists conducted all the necessary studies.

Читайте также:  Belshina artmotion 175 70 r13

Antifreezes and antifreezes that contain methanol and are dangerous for the engine

Why are these antifreezes dangerous and what are their manufacturers hiding

Frankly speaking, the final results of product tests conducted at the research institute do not inspire optimism. Judge for yourselves: out of the 12 liquids that we purchased for testing, six (and this is half of the samples) revealed methanol, and in a fairly large amount (up to 18%). This fact once again demonstrates the severity of the problem associated with the risk of acquiring dangerous and low-quality antifreeze in our market. Among the participants in the test, these include: “Alaska Tosol -40” (“Tectron”), “Tosol ОЖ-40” (“Volga-Oil”), Pilots Antifreeze Green Line -40 (“Straxtan”), Antifreeze -40 Sputnik G12 and Tosol OZh-40 (both manufactured by Promsynthesis), as well as Tosol A-40M Northern Standard (NPO Organic-Progress).
Returning specifically to the test results, we note that the temperature indicators of the “methanol” coolants do not withstand any criticism. So, their boiling point, which according to clause 4.5 of TU 6-57-95-96 should not fall below +108 degrees, in reality is 93-97 degrees, which is much lower than the boiling point of ordinary water. In other words, the likelihood that a motor with any of these six antifreezes can boil (especially in summer) is very high. The situation with the temperature of crystallization onset is no better.
Almost all samples containing methanol do not withstand the 40-degree frost stipulated by industry standards, and the Antifreeze -40 Sputnik G12 sample froze already at -30 C. Moreover, some coolant manufacturers without any conscience indicate on the labels that their products allegedly correspond specifications for Audi, BMW, Volkswagen, Opel, Toyota, Volvo …

Antifreezes that are guaranteed to meet the requirements of automakers

Now let’s talk about high-quality coolants, whose parameters fully comply with the standards. Excellent results in the test were demonstrated by all major manufacturers of antifreeze agents, both Russian and foreign. These are such popular domestic brands as CoolStream (Tekhnoform, Klimovsk), Sintec (Obninskorgsintez, Obninsk), Felix (Tosol-Sintez-Invest, Dzerzhinsk), Niagara (Niagara, Nizhny Novgorod).
From foreign products, the brands Liqui Moly (Germany) and Bardahl (Belgium) participated in the test. They also have excellent results. All of these antifreezes are made on the basis of MEG, which largely determines the quality of their indicators. In particular, almost all of them have a large supply of both frost resistance and boiling point. Comments on all of these six products are provided below.

Sintec Premium G12 + Antifreeze

According to the results of the current test, Sintec Premium G12 + antifreeze has a good margin of frost resistance — the crystallization temperature is -42 C instead of the standard -40 C. The product is manufactured by Obninskorgsintez based on the latest organic synthesis technology from premium ethylene glycol and an imported package of functional additives. Thanks to the latter, Sintec Premium G12 + antifreeze actively resists corrosion and does not form deposits on the internal surfaces of the cooling system.
In addition, it has effective lubricating properties that extend the life of the water pump. Antifreeze has approvals of a number of well-known car manufacturers (Volkswagen, MAN, FUZO KAMAZ Trucks Rus) and is recommended for use in passenger cars of domestic and foreign production, trucks and other vehicles with medium and heavy operating conditions. Estimated price for 1 liter — 120 rubles.

Liqui Moly Langzeit Kuhlerfrostschutz GTL 12 Plus Antifreeze

Imported coolant Langzeit Kuhlerfrostschutz GTL 12 Plus was developed by the German company Liqui Moly, which has extensive experience in the production of a variety of automotive technical fluids and oils. The product is an original composition of a new generation, produced using monoethylene glycol and a high-tech package of special additives based on organic carboxylic acids.
As our studies have shown, this antifreeze has excellent temperature performance, ensuring the effective operation of the cooling system in the range from -45 ° C to + 110 ° C. As the developers themselves note, antifreeze effectively resists electrochemical corrosion of metals, as well as high-temperature corrosion of aluminum alloys.
The coolant has been repeatedly tested by world leading automakers, which resulted in obtaining approvals from Audi, BMW, DaimlerCrysler, Ford, Porsche, Seat, Skoda. We also note that Langzeit Kuhlerfrostschutz GTL 12 Plus mixes with standard G12 antifreezes, (painted, as a rule, in red color), and also with standard G11 antifreezes. The recommended replacement interval is 5 years. Estimated price for 1 liter — 330 rubles.

CoolStream Standard Antifreeze

CoolStream Standard carboxylate antifreeze is manufactured by Technoform, one of the leading Russian manufacturers of automotive coolants. This is a universal green ethylene glycol-based coolant manufactured by the Carboxylate OAT technology (Organic Acid Technology). It is made from the superconcentrate Corrosion Inhibitor BSB of the company Arteco (Belgium) and is an exact copy (rebrand) of Antifreeze BS-Coolant.
The product is designed for cooling systems of modern gasoline and diesel engines of both foreign and domestic production. It includes additives from Arteco (Belgium), a joint venture between Chevron and Total, which guarantees the quality of all CoolStream carboxylate antifreezes. Suffice it to say that the CoolStream Standard in terms of performance meets two strict international standards: the American ASTM D3306 and the British BS 6580, and its operational life reaches 150,000 km without replacement.
According to the results of laboratory, bench and running tests of CoolStream Standard antifreeze, official approvals and approvals for use have been obtained from AvtoVAZ, UAZ, KAMAZ, GAZ, LiAZ, MAZ and several other Russian car factories.

Читайте также:  Acr 225sa не включается

Felix Carbox G12 Antifreeze

Felix Carbox coolant is a new generation of domestic carboxylate antifreeze. According to the classification, VW corresponds to an organic antifreeze of class G12 +. During the test, the product showed one of the best results in frost resistance (can withstand low temperatures up to -44 degrees).
Note that Felix Carbox passed a full cycle of tests at the American research center ABIC Testing Laboratories, which confirmed its full compliance with international standards ASTM D 3306, ASTM D 4985, ASTM D 6210, which regulate the requirements for technical characteristics and quality of coolants. Currently, the product has approvals from a number of foreign as well as domestic automakers, including AvtoVAZ and KAMAZ.
Felix Carbox is made from premium grade monoethylene glycol, specially prepared, highly purified demineralized water and a unique additive package based on carboxylic acids. The use of antifreeze provides increased mileage without replacing the coolant (up to 250,000 km), provided that during operation the product will not mix with other similar fluids.

Niagara RED G12 + Antifreeze

Niagara RED G12 + antifreeze is a new generation coolant developed by the Niagara PCF specialists. The product was created using the unique Extended Life Coolant Technology carboxylate technology, one of the important properties of which is the ability to form a point protective layer at the places where corrosion begins. This quality of antifreeze provides it with an increased replacement interval (up to 5 years of operation after filling the cooling system or 250 thousand kilometers).
We also note that the coolant Niagara RED G12 + passed a full cycle of tests for compliance with international standards ASTM D3306, ASTM D4985 in the laboratory of ABIC Testing Laboratories, USA. In addition, antifreeze has official access of AvtoVAZ, as well as other Russian car factories to the first refueling on the conveyor.
During the test, Niagara RED G12 + antifreeze showed the largest (among other test participants) margin of frost resistance (up to -46 C). With such temperature indicators, this coolant can be used in almost all regions of Russia. A distinctive feature of the Niagara G12 Plus Red canister is a convenient retractable watering-can, making it easy to fill the fluid into the cooling system. Estimated price for 1 liter — 100 rubles.

Bardahl Universal Concentrate Antifreeze (Concentrate)

Original Belgian antifreeze concentrate produced on the basis of monoethylene glycol using a high-tech package of carboxylate additives. A distinctive feature of this product is its versatility — antifreeze based on it is mixed with any type of organic and mineral coolants, regardless of color, including antifreeze.
During the test, the product not only confirmed the declared temperature indicators, but even improved them somewhat. According to representatives of the developer company, antifreeze effectively resists electrochemical corrosion of metals, as well as high-temperature corrosion of aluminum alloys. Coolant is recommended, including for engines that require improved heat removal — highly accelerated engines, turbocharged engines.
It is important to note that the Bardahl Universal Concentrate is neutral with respect to various metals and alloys, be it brass, copper, alloy steel, cast iron or aluminum. Antifreeze does not adversely affect the rubber and plastic products of the cooling system. With operation in passenger car cooling systems it can reach 250 thousand km, and the guaranteed service life is at least 5 years. In short, a decent product. Estimated price for 1 liter of concentrate — 300 rubles.

So, what conclusions can be drawn from the results of the tests? First of all, it should be remembered that on the market, in addition to good products from well-known brands, there are dozens of coolant names of other brands, and not of the best quality. Therefore, if you do not understand the specifications, follow a few simple rules.
First, use antifreeze approved by the manufacturer of your vehicle. You can’t find such a coolant — choose the same type of antifreeze as recommended for your car, but it must be approved by other automobile companies. And never take the word for car dealers who praise their “superantifreeze”.
By the way, checking the reliability of the declared data is not so difficult. To clarify information about the availability of tolerances, sometimes it is enough to look at the service book, automobile documentation, websites of car factories and manufacturers of antifreeze.

Look at the packaging! Read the description and composition!

When buying, pay attention to the packaging — on some bottles manufacturers affix the label “Does not contain glycerin” — to eliminate doubts about the quality of their product.
By the way, for all the problems noted above in the engine cooling system caused by the use of glycerin-methanol antifreeze, today it is possible and necessary to make claims against their manufacturers. There are legal grounds for this, including those adopted at the intergovernmental level. Recall that at the end of last year, the Board of the Eurasian Economic Commission (EEC), by its Decision No. 162, amended the Unified Sanitary and Epidemiological Requirements and Technical Regulations of the Customs Union “On Requirements for Lubricants, Oils, and Special Liquids” (ТР ТС 030/2012) .
According to this decision, a strict restriction on the content of methyl alcohol in coolants will be introduced — it should not exceed 0.05%. The decision has already entered into force, and now any car owner can apply, in the manner prescribed by law, to state control (supervision) bodies and demand compensation for damage to property resulting from the use of products that do not comply with technical regulations. The document of the Eurasian Economic Commission is valid in the territory of five countries included in the EEC: Russia, Belarus, Kazakhstan, Armenia and Kyrgyzstan.

Ссылка на основную публикацию
Акт приема передачи автомобиля авто ру
При заключении сделки договор купли-продажи не единственный нужный вам документ. Фактически вы можете придать и договору особую значимость, дополнив, что...
Авто тюнинг ваз 2115
Содержание Проявлять свою фантазию, выражать творческие порывы на автомобиле рекомендуется для начала при проведении работы по изменению дизайна салона. Эта...
Авто с запретом на регистрацию
Ограничение регистрации авто Запрет на регистрационные действия автомобиля почти всегда связан с проблемами текущего владельца машины. Даже если вы не...
Акт приемки передачи автомобиля бланк
Нередко, при совершении сделки, многие ограничиваются лишь договором купли-продажи автомобиля. Это не совсем правильно, ведь он отражает лишь намерение по...
Adblock detector